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Communication Dans Un Congrès Année : 2017

Extreme effects on bridges caused by traffic and wind

Résumé

To examine the reliability of existing structures, environmental and traffic situations leading to extreme effects, have to be considered. For instance, in the case of given bridges, it is necessary to take intovaccount the influence of wind, as well as its combination with extreme effects due to traffic. As a part of the European project INFRASTAR, research in this area is carried out on the Millau viaduc (France). In the recent study, two months of Weigh-In-Motion (WIM) data have been used for evaluation of effects from traffic. Effects caused by the wind have been obtained from values measured at the highest level of bridge towers by Supervisory Control And Data Acquisition (SCADA) systems. Methodic studied by [1] is used for statistical analysis of traffic loads ; wind effects are applied according to [2] and [3]. Results include responses of the bridge to combinations of the worst case of vehicles position with extreme values of the wind at the most unfavorable direction. The main objective of this paper is an observation of the influence of the wind on the bridge behavior under traffic loading for the future prediction of extreme load cases and estimation of a safety level of structures.
Pour étudier la fiabilité de structures existantes, les conditions environnementales et de trafic conduisant à des effets extrêmes, doivent être considérés. Par exemple, dans le cas de certains ponts, il faudra prendre en compte l'influence du vent, ainsi que sa combinaison avec les effets extrêmes dus au trafic. Dans le cadre du projet européen INFRASTAR, des recherches dans ce domaine sont réalisées sur des données acquises sur le viaduc de Millau (France). Dans l'étude préliminaire présentée ici, deux mois de données de trafic (données de pesage en marche, WIM pour weigh-in-motion en anglais) ont été utilisés pour évaluer les effets du trafic. Les effets causés par le vent ont été obtenus à partir de valeurs mesurées au niveau le plus éleÎ des pylônes du viaduc par les systémes SCADA (Supervisory Control And Data Acquisition). La méthode étudié par [1] est utilisée pour l'analyse statistique des charges de trafic ; les effets du vent sont appliqués selon [2] et [3]. Les résultats donnent les réponses du pont aux combinaisons du cas de charge le plus agressif de la position des Îhicules avec des valeurs extrêmes du vent dans la direction la plus défavorable. L'objectif principal de cet article est l'observation de l'influence du vent sur le comportement du pont sous chargement de trafic pour la prédiction future des cas extrêmes et l'estimation du niveau de sécurité des structures.
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hal-01584274 , version 1 (08-09-2017)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01584274 , version 1

Citer

Mariia Nesterova, Franziska Schmidt, Christian Soize, Dominique Siegert. Extreme effects on bridges caused by traffic and wind. 23ème Congrès Français de Mécanique, Aug 2017, LILLE, France. 4 p., bibliogr. ⟨hal-01584274⟩
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