La différenciation symbolique des points de vente: Le cas de l'enseigne L'Occitane, pp.68-85, 2006. ,
Society under siege, Polity: Cambridge, 2002. ,
Distinction: critique sociale du jugement, 1979. ,
Appunti per un Marketing Mediterraneo, Marketing Mediterraneo: Tra Metafora e Territorio, pp.7-25, 2006. ,
McDoner: Doner Kebap and the Social Positioning Struggle of German Turks, Marketing in a Multicultural World: Ethnicity, Nationalism and Cultural Identity, pp.209-239, 1995. ,
La pensée méridienne, 1998. ,
Couscous: Sur l'étymologie du mot, 2013. ,
Thinking of marketing in meridian terms, Marketing Theory, vol.5, issue.2, pp.205-214, 2005. ,
DOI : 10.1177/1470593105052476
Mediterranean shoes conquer the world. Global branding from local resources: the Camper base Marketing Management: A cultural perspective, pp.43-59, 2012. ,
Delizia! The Epic History of the Italians and Their Food, 2008. ,
L'ostentation culinaire Naissance du champ gastronomique, Le Symbolique et le Social, 2005. ,
Editions de l'Université de Liège collection Sociopolis: Liège, pp.93-101 ,
Meridian thinking in Marketing? A comment on Cova. Marketing Theory, pp.215-219, 2004. ,
Contemporary haute cuisine in France: When French chefs are paying their tributes to the past, Retroscapes rising: Time, space, and the market, pp.238-52, 2003. ,
Destins transculturels Autrement: Paris, Mille et une bouches. Cuisines et identités culturelles, pp.114-118, 1995. ,
Penser la Méditerranée et méditerranéiser la pensée. Confluences Méditerranée, pp.33-47, 1998. ,
Exogamous weddings and fashion in a rising consumer culture: Kabyle minority dynamics of structure and agency, Marketing Theory, vol.12, issue.1, pp.81-99, 2012. ,
DOI : 10.1177/1470593111424182
Régionalisme et consommation: Le cas de la Catalogne Nord, Marketing Méditerranée et Postmodernité. Éditions Euromed, 2005. ,
Cuisiner le passé, Souvenirs et pratiques culinaires des exilés Pieds Noirs, Diasporas, vol.7, pp.81-92, 2005. ,
Pourrons-nous vivre ensemble? Egaux et différents. Fayard: Paris, p.26, 1997. ,
Authentic brand narratives: co-constructed Mediterraneaness for l'Occitane brand, Research in Consumer Behavior, pp.231-260, 2010. ,
L'individualisme postmoderne et la pensée Méditerranéenne: Oxymore et réconciliation par une approche de cultural-crossing, Marketing Méditerranéen et Postmodernité, pp.127-148, 2005. ,