O. Badot and L. Graillot, La différenciation symbolique des points de vente: Le cas de l'enseigne L'Occitane, pp.68-85, 2006.

Z. Bauman, Society under siege, Polity: Cambridge, 2002.

P. Bourdieu, Distinction: critique sociale du jugement, 1979.

A. Bucci, Appunti per un Marketing Mediterraneo, Marketing Mediterraneo: Tra Metafora e Territorio, pp.7-25, 2006.

A. Caglar, McDoner: Doner Kebap and the Social Positioning Struggle of German Turks, Marketing in a Multicultural World: Ethnicity, Nationalism and Cultural Identity, pp.209-239, 1995.

F. Cassano, La pensée méridienne, 1998.

S. Chaker, Couscous: Sur l'étymologie du mot, 2013.

B. Cova, Thinking of marketing in meridian terms, Marketing Theory, vol.5, issue.2, pp.205-214, 2005.
DOI : 10.1177/1470593105052476

D. Dalli and S. Romani, Mediterranean shoes conquer the world. Global branding from local resources: the Camper base Marketing Management: A cultural perspective, pp.43-59, 2012.

J. Dickie, Delizia! The Epic History of the Italians and Their Food, 2008.

P. P. Ferguson, L'ostentation culinaire Naissance du champ gastronomique, Le Symbolique et le Social, 2005.

P. De and . Bourdieu, Editions de l'Université de Liège collection Sociopolis: Liège, pp.93-101

F. A. Firat, Meridian thinking in Marketing? A comment on Cova. Marketing Theory, pp.215-219, 2004.

P. Hetzel, Contemporary haute cuisine in France: When French chefs are paying their tributes to the past, Retroscapes rising: Time, space, and the market, pp.238-52, 2003.

A. Hubert, Destins transculturels Autrement: Paris, Mille et une bouches. Cuisines et identités culturelles, pp.114-118, 1995.

E. Morin, Penser la Méditerranée et méditerranéiser la pensée. Confluences Méditerranée, pp.33-47, 1998.

N. Ourahmoune and N. Özça?lar-toulouse, Exogamous weddings and fashion in a rising consumer culture: Kabyle minority dynamics of structure and agency, Marketing Theory, vol.12, issue.1, pp.81-99, 2012.
DOI : 10.1177/1470593111424182

E. Rémy, Régionalisme et consommation: Le cas de la Catalogne Nord, Marketing Méditerranée et Postmodernité. Éditions Euromed, 2005.

S. Tabois, Cuisiner le passé, Souvenirs et pratiques culinaires des exilés Pieds Noirs, Diasporas, vol.7, pp.81-92, 2005.

A. Touraine, Pourrons-nous vivre ensemble? Egaux et différents. Fayard: Paris, p.26, 1997.

L. Visconti, Authentic brand narratives: co-constructed Mediterraneaness for l'Occitane brand, Research in Consumer Behavior, pp.231-260, 2010.

L. M. Visconti, L'individualisme postmoderne et la pensée Méditerranéenne: Oxymore et réconciliation par une approche de cultural-crossing, Marketing Méditerranéen et Postmodernité, pp.127-148, 2005.