Celebrity endorsement in advertising: Are celebrity ads more effective than ads with unknown model or pure product ads? - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2007

Celebrity endorsement in advertising: Are celebrity ads more effective than ads with unknown model or pure product ads?

Endossement par les célébrités : Les annonces avec endosseur célèbre sont-elles plus efficaces que les annonces avec modèle inconnu et les annonces avec produit seul ?

Résumé

This article aims to compare the effect of celebrity advertisements, unknown model advertisements and product advertisements on affective, cognitive and behavioural responses. The dependent variables are attitude towards the ad, attitude towards the brand, self-congruity and intention to purchase. A quasi experiment was carried out with 2134 female consumers. The results show the importance of celebrity characteristics (credibility and brand congruity): the celebrity ads are more effective than the two others kind of ads only when the celebrity is perceived as credible and brand congruent.
Cet article a pour objectif de comparer les réactions affectives cognitives et conatives aux annonces avec endosseur célèbre, par rapport aux annonces avec modèle inconnu et aux annonces avec produit seul. Les variables dépendantes sont l’attitude envers l’annonce, l’attitude envers la marque, la congruence avec l’image de soi et l’intention d’achat. Une quasi-expérimentation a été menée sur 2134 femmes. Les résultats montrent que les caractéristiques de la célébrité (crédibilité et congruence avec la marque) influencent l’efficacité de l’endossement. Les annonces avec endosseur célèbre sont plus efficaces que les deux autres types d’annonces que lorsque la célébrité est perçue comme crédible et congruente avec la marque.
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Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
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Dates et versions

hal-01128179 , version 1 (09-03-2015)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01128179 , version 1

Citer

Leyla Jaoued-Abassi, Jean-Louis Chandon. Celebrity endorsement in advertising: Are celebrity ads more effective than ads with unknown model or pure product ads?. colloque international de la recherche en marketing de l'association tunisienne de marketing, Apr 2007, Hammamet, Tunisia. ⟨hal-01128179⟩
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