A. B. Et and D. , Mesurer et manager la qualité de service : la méthode CYQ, 2004.

B. L. Parasuraman-a and . Zeithaml-v, A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research, Journal of Marketing, vol.49, issue.4, pp.41-50, 1985.
DOI : 10.2307/1251430

B. L. Parasuraman-a and . Zeithaml-v, Delivering quality service : balancing customer perceptions and expectations, 1990.

B. M. Cronin-j, « Some new thoughts on conceptualizing perceived service quality : a hierarchical approach, Journal of Marketing, vol.65, issue.3, pp.34-50, 2001.

C. R. Swaen-v, La qualité perçue comme déterminant de la satisfaction des clients en business-to-business, Recherche et Applications en Marketing, vol.19, issue.2, pp.31-52, 2004.

D. Garets, V. Paquerot-m, and . Sueur-i, L'approche relationnelle dans les banques, mythe ou réalité, Revue Française de gestion, pp.191-123, 2009.

D. P. Sirieix-l, Vers un modèle qualité-satisfaction intégrant la confiance ? Recherche et Applications en Marketing, pp.1-22, 1999.

E. P. Langeard-e, Relation de service et marketing, Décisions Marketing, pp.13-21, 1994.

K. N. , N. S. Fumio-t, and . Shinichi-t, Attractive quality and must-be quality, Journal of the Japanese Society for Quality Control, vol.14, issue.2, pp.39-48, 1984.