Robustesse des modèles numériques du comportement vibroacoustique des véhicules vis-a-vis des incertitudes de modélisation - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2005

Robustesse des modèles numériques du comportement vibroacoustique des véhicules vis-a-vis des incertitudes de modélisation

J.-F. Durand
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 923592
L. Gagliardini
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 923232
Christian Soize

Résumé

The design of cars is nowadays mainly based on numerical simulations. In oder to improve the robustness of numerical predictions, one introduces a probabilistic model of uncertainties. The uncertainty modelling is based on the use of a non-parametric approach. Application of this non-parametric approach to vehicle-uncertainties modelling shows the sensitivity of the vibroacoustic frequency responses to structural, cavity and vibroacoustic coupling uncertainties and, the sensitivity of the structural modes to structural uncertainties. Since a vehicle is a strongly heterogeneous medium, some parts are more sensitive to uncertainties than others.
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Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
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Dates et versions

hal-00773340 , version 1 (13-01-2013)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00773340 , version 1

Citer

J.-F. Durand, L. Gagliardini, Christian Soize. Robustesse des modèles numériques du comportement vibroacoustique des véhicules vis-a-vis des incertitudes de modélisation. 17ème Congrès Français de Mécanique 2005, AFM, Aug 2005, Troyes, France. pp.Pages : 1-6. ⟨hal-00773340⟩
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